dimecres, 18 de maig del 2011

PLAYLIST - LIVE! amb Maria Coma

El PLAYLIST – LIVE! torna a Vapor Vell aquest divendres 20 de maig!


Al Playlist – Live! convidem músics per a que ens descobreixin 10 peces que els han marcat/influenciat/acompanyat com a artistes (o com a persones). Sense límits temporals, de gènere, ni restriccions estètiques.

Durant aquesta temporada hem convidat a la Christina Rosenvinge, a Phil Musical (alter ego musical d’Òscar Dalmau), als Za!, a Joan S. Luna (de MondoSonoroa) i a Standstill.

El PLAYLIST – LIVE! torna a Vapor Vell aquest divendres 20 de maig, a les 19 h.!!! amb una de les artistes més prometedores del panorama pop català, la MARIA COMA.



Deixem que sigui ella mateixa qui es presenti:

"Porto gairebé tota la vida tocant el piano i estudiant música. Vaig començar de molt petita amb la música clàssica i més endavant em vaig interessar per la música moderna i la composició. Després de 10 anys de clàssica, vaig estudiar música moderna i jazz a l’Aula de Músics del Conservatori del Liceu, on hi vaig fer piano, cant, harmonia, arranjaments, improvizació, llenguatge musical i combo. Al acabar vaig estudiar harmonia, arranjaments i piano amb Francisco Suarez.

Al llarg d’aquests anys he probat varies coses en el món de la música i segueixo probant-ne de noves. He tocat amb alguns grups, he engegat diferents projectes musicals, he composat bandes sonores, he tocat amb molts músics, he composat i gravat discos i he començat la meva carrera en solitari. Al 2006 em vaig autoeditar la meva primera maqueta “_m”, gravada a casa i el 2007 vaig engegar un projecte juntament amb Pau Vallvé, anomenat u_mä amb qui vaig treure el meu primer disc, u_mä (Error Lo-Fi, 2007). A l’octubre de 2009 vaig treure el “Linòleum” (Amniòtic Records, 2009), el meu primer disc en solitari.

Paral·lelament als estudis de música moderna i jazz m'he llicenciat en Comunicació Audiovisual (especialitat en guió i ficció de cinema). Per això he escrit diversos guions, he fet de directora i muntadora. Al mateix temps he realitzat alguns videoclips dels meus propis projectes. Aquest 2011, després de 60 concerts, he acabat la gira del meu primer disc, el "Linòleum" i començo a gravar el meu segon disc en solitari. També estic acompanyant al Pau Vallvé en els seus concerts en que presenta el seu nou disc "2010", als teclats, coros i percussions."



A punt d'acabar l'enregistrament del seu segon disc, la Maria Coma ja ha mostrat cartes artístiques prou significatives i interessants com per què sondejar en les seves referències es converteixi en un joc estètic imprevist.

El seu primer disc va ser una revelació pop, fresca i elaborada, de la qual ja us en vam parlar a l'AMPLI en aquest post apassionat , i també darrerament en aquest altre dedicat a tres de les dones que millor música fan al nostre país en el moment actual.

Aquí podeu seguir la seva web: http://www.mariacoma.com/catala/
Amb la grabació del 2on disc els seus directes s'han aturat, però continua sortint als escenaris acompanyant al Pau Vallvé amb el seu piano i la seva veu. Aquí trobareu la seva agenda: http://www.mariacoma.com/catala/agenda/


És una ocasió immillorable per conèixer el substrat musical d'una de les artistes més interessants de la música catalana. Mentre esperem que sigui divendres per "descobrir" en directe els suggeriments de la Maria Coma, marxem amb un vídeo per començar a preguntar-se què hi ha al darrera.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...