dimecres, 2 de desembre del 2015

Els meus imprescindibles del 2015 | Lórien (musictecària del poble de l'estany)


Gisela Joâo, fadista.

Escoltades de manera conscient i intencionada, m'han acompanyat poques músiques aquest 2015, però les que ho han fet són absolutament exquisides i les he repetit fins a l'infinit. La meva llista:

1. Gisela Joâo Gisela Joâo (Valentim de Carvalho, 2013)

Des d'Amália Rodrigues que ningú no interpretava tan bé el fado Maldiçâo. 
Malauradament no es pot trobar en cap biblioteca pública de Catalunya ... de moment.

2. Carminho Canto (Warner Music Portugal, 2014)

El nou disc d'estudi d'una de les meves fadistes contemporànies preferides. Quan em canso de la Joâo, torno a la Carminho ...

Al catàleg: Aladí

3. Rocío Márquez El niño (Universal, 2014)

Un disc molt especial de la cantaora de Huelva més internacional. Pertany a l'última fornada d'artistes flamencs hereus d'una tradició cada vegada més ben documentada.

Al catàleg: Aladí | Argus

4. Richard Hawley Hollow Meadows (Parlophone, 2015)

Ja sé que vaig tard, però per mi ha estat tot una descoberta justament aquest any i justament aquest àlbum. 

Al catàleg: Aladí

5. Souad Massi El Mutakallimûn (Wrasse, 2015)

De la cantautora argelino-francesa, Souad Massi, l'últim enregistrament. Cançó protesta barrejada amb poesia àrab clàssica actual i també de fa uns quants segles. Un àlbum-llibre magníficament editat.

Al catàleg: Aladí | Argus

I ara, silencio que se vai cantar o fado:




1 comentari:

Anònim ha dit...

Certament, exquisides!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...